Ny avtale med Viken Fiber AS om levering av TV og internett

Vi tilpasser oss behovet for teknologisk utvikling og tilgang til større båndbredde på internett. Løren Velforening har signert ny fem års avtale med Viken Fiber AS – en avtale som gir oss tilgang til det beste innen levering av signaler for TV og internett på fiber.

Avtalen innebærer at Viken Fiber AS oppgraderer hele stamnettet på Løren, og legger dermed til rette for å levere de beste tjenestene inn i framtiden. Vi i Lørenparken boligsameie har allerede installert fibernett i 2012 og får oppgraderte tjenester tilgjengelig fra 1.1.16.

Da hele 73% av alle som er omfattet av avtalen har oppgradert internett til 35/35 Mbit/s eller høyere, har vårt hovedfokus i reforhandlingene vært å få bedre priser på internett. Ny grunnpakke vil medføre en vesentlig redusert kostnad for de fleste, i tillegg til vesentlig bedre tjenester for alle.

Ny grunnpakke vil fra 1.1.16 inneholde TV stor (60 kanaler) HD-PVR opptaker, tjenesten TV overalt og internett 300/300 Mbit/s til kr 399 pr måned. Beløpet blir som i dag fakturert over husleien. 

På individuell basis kan den enkelte avtale ytterligere tjenester direkte med Viken Fiber AS;

• Internett 1000/1000 Mbit/s tillegg kr. 149,- /mnd.
• Ekstra HD-PVR opptaker tillegg kr. 99,- /mnd.

Dersom du i dag har bestilt høyere hastighet for internett utover det som er inkludert i sameiets avtale, vil dette bortfalle automatisk når den nye avtalen trer i kraft 1.1.16.

Har du i dag tilleggstjenester knyttet til TV (eksempelvis utenlandske kanaler, sportskanaler etc.) vil disse fortsette å bestå. Dersom du ikke lenger ønsker slike tilleggstjenester, er du selv ansvarlig for å si de opp i tråd med avtalevilkårene som forelå da du inngikk avtalen med Viken Fiber AS.

Gjennom den nye avtalen vil også alle få den nyeste HD-PVR dekoderen Viken Fiber AS har. De som ikke allerede har en slik dekoder, vil automatisk få tilsendt en ny dekoder i posten i løpet av desember. Dersom noen mot formodning skulle få problemer med tilkoblingen av denne, er det bare å ta kontakt med styret eller Viken Fiber AS direkte.

Ellers vil det fortsatt være mulig å bestille andre tjenester som telefon, flere TV-pakker etc.
Vi håper alle blir fornøyd med de nye tjenestene!
Styret, 05.11.2015

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *