Ofte stilte spørsmål

Overdragelse og forsikring

Hva er framgangsmåte ved eierskifte?

– Kontakt Sebra Forvaltning, tlf. 23 89 10 20, post@sebraforvaltning.no, www.sebraforvaltning.no.

– Det må foretas avlesning av strøm, varmtvann, fjernvarme avleses. Avregningen tas mot seksjonseier når seksjonseierne krediteres/utfaktureres i 2. kvartal året etter. Det presiseres at det er Techem som foretar selve avregningen, og Sebra forvaltning mottar så denne fra dem. Infoskriv om dette finner du her: Lørenparken infoskriv TECHEM

Skjema for avlesning finner du her: Eierskifteskjema Sebra Forvaltning Strøm Vann og Varme TECHEM

Sameiet er fellesmålt. Det vil si at hele sameiet kun betaler en nettleie (ca 750 (2014))Ved å ha ett felles målepunkt for strøm sparer vi 199 fastleier (149 250). Inergi som foretar avlesning på våre seriemålere tar seg betalt for jobben, men det blir fremdeles en grei gevinst igjen.  Det betyr også at vi har en felles energileverandør.

Les mer om fellesmåling av strøm på Energi Norges nettsider. Denne ordningen vil bli avviklet over 2018/2019i dialog med netteier Hafslund. Dette på grunn av lovendring som krever installasjon avanserte måle-og styringssystemer (AMS). Når alle får egne smarte målere må alle tegne eget abonnement. Informasjon vil bli gitt når det nærmer seg.

Permalink.

Forsikringsselskap og forsikringsnummer (polise)?

Sameiets bygningsmasse er forsikret i Gjensidige. Dersom du tror du er kommet i en situasjon hvor sameiets forsikring er den rette til å dekke skaden, må du først kontakte styret. Først etter godkjenning av styret, kontaktes Gjensidige.

– Gjensidige, polisenummer 78132583

Permalink.

Kontaktdata til sameiets forvaltning

Ved henvendelser direkte til regnskapsfører/forvaltning anbefales det å ha seksjonsnummer og adresse for hånden.

 

Sebra Forvaltning

Gladengveien 1, 0661 Oslo

Tlf 23 89 10 20 (regnskapssenter)

Epost: post@sebraforvaltning.no

www.sebraforvaltning.no,

Orgnr: 989 038 583

Permalink.

View category→

Bo på Løren

Hvem kontakter jeg ved nabobråk på natten?

Sameiet er tilknyttet bomiljøvakt fra Securitas. Ved uønsket ferdsel og adferd i og ved eiendommen kan Securitas tilkalles. Det koster ikke noe å noe å tilkalle vekter, han er der for din skyld.

Ring bomiljøvekteren på telefon 22 97 10 48 som vil aksjonere på din opplevelse av utrygghet, og dette vil være med på å forebygge mot innbrudd, tyveri, hærverk og tilgrisning av eiendommen.

Les mer her: Informasjonsskriv Sec24 – Løren Velforening – Lørenparken BS

 

Permalink.

Hvor er nærmeste glassreturpunkt?

Nærmeste glassreturpunkt er nå på fortauet i Lørenveien 40. Du kan også levere glass og nesten alt annet avfall på Løren minigjenbruksstasjon. Informasjon om hva miljøstasjonen kan hjelpe deg med og hvilke åpningstider de har finner du her: https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/gjenbruksstasjoner/loren-minigjenbruksstasjon/

 

Permalink.

Innbrudd/tyveri

Ved innbrudd i leilighet, bod eller bil i garasjeanlegg, anmeld forholdet til Politiet på vanlig måte. Har du hatt innbrudd i bil eller bod, kan det hende at videoovervåkingsanlegget har registrert mistenkelige hendelser. I så fall, ta kontakt med Løren driftsentral lorendrift@selvaag.no og angi tidsrom og sted der innbruddet har funnet sted slik at de kan kontrollere om hva som er registrert av kameraer i garasjeanlegget. Eventuelle bevis fra videoovervåkingsanlegget kan kun utleveres til Politiet ved anmeldte forhold. Kostnad ved en slik gjennomgang belastes den enkelte direkte fra driftsentralen.

Anmeldelse til politi kan gjøres på politiets nettside.

Har du hatt innbrudd i boden og boddøren er ødelagt, send en e-post til styret via kontaktskjema som du finner her: Kontaktskjema. Gjenstander som er stjålet fra egen bod dekkes av egen innboforsikring. Ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

For å hindre innbrudd anmoder vi alle om å lukke inngangsdørene til oppgangene og påse at disse går i lås. Benytt ikke garasjedøren unødvendig. Dersom du oppdager at ukjent står utenfor garasjeinnkjørsel og venter på at bil skal kjøre ned, stopp ved port slik at denne lukker seg slik at ukjent/uvedkommende bil/person ikke slippes inn.

Vi oppfordrer for øvrig alle beboere til å være oppmerksomme og ikke slippe uvedkommende inn i våre fellesområder. Ikke slipp andre inn ved å åpne for ukjente som ringer på dørtelefonen. Vær oppmerksomme på biler som står utenfor garasjeanlegget og venter på å kjøre inn og hør med folk som oppfører seg mistenksomt om hva deres ærend er. Dersom du ser uvedkommende som oppholder seg i oppganger eller garasjeanlegg, kontakt bomiljøvekteren. Dette koster deg ingenting! Han kan nås på telefon: 22 97 10 48

Permalink.

Hvordan er det med bilkjøring på området?

Bom er satt opp for å minske bilkjøring på området. Bommen kan åpnes mot et gebyr som betales med kort i kortautomaten. Styret kan dessverre ikke hjelpe med parkeringsbevis eller lignende ved innflytt/utflytt. Bommen kan kun åpnes mot betaling av gebyr. 

Å kjøre bil til og fra eiendommene er ikke tillatt, men det er gjort unntak for transport av uføre, samt av- og pålessing av møbler og hvitevarer.

Bilister som kjører på området bør vise hensyn og holde gangfart, da barn er vandt til å løpe fritt rundt på våre uteområder.

For øvrig skal parkering skje i garasjen eller på andre anviste områder.

Permalink.

Hvordan håndtere avfall?

Se husordensreglene pkt 6.

Alt husholdningsavfall skal sorteres i restavfall (brennbart), matavfall og plastemballasje. Matavfall skal kastes i grønn pose med dobbel knute og plastemballasje skal kastes i blå pose med dobbel knute. Øvrig husholdningsavfall skal i ordinær bærepose med minimum dobbelknute. Pass alltid på at posene er hele, slik at ikke løst avfall kastes i søppelsjaktene, da dette kan føre til propper. Alt avfall må i poser.

Papp må kappes/rives i mindre biter før det tas i søppelsjakten. Det gjøres oppmerksom på at dette ikke må brettes, da dette kan «åpne» seg i sjakten og sperre for annet avfall.

Annet avfall, større gjenstander og grovavfall må leveres på en gjenbruksstasjon.

Løren har nå en ny minigjenbruksstasjon i Vekslerveien, kun 200 meter unna vårt sameie. Her kan du levere gjenstander opp mot 1 meters størrelse, klær, glass, metall, el-avfall og ting til ombruk. For åpningstider se her: http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/leveringssteder_betingelser_for_avfall/loren_minigjenbruksstasjon/

Du kan også kaste større objekter i komprimatorbilen som kommer vår og høst (Koordineres med Velforeningen). Det gjøres imidlertid oppmerksom på at el-avfall ikke kan kastes i denne.

Sjekk ut åpningstidene for kommunes mottakssteder for hageavfall, større gjenstander og farlig avfall her

Permalink.

Kontaktdata til Viken Fibernett?

www.altibox.no

E-post: kundeservice(a)vikenfiber.no

Tlf.: 02414

 

Permalink.

Hva gjør Løren velforening?

Du er medlem i Løren velforening ved å kjøpe bolig i vårt sameie. Kontigenten utgjør omlag 1000 kr per boenhet pr år. Styreleder i ditt sameie må også sitte i styret i Løren velforening slik at informasjonsflyten mellom velforeningen og sameiet ivaretas.

Velforeningen omfatter alle Selvaagbyggene på Løren, vi har blant annet fremforhandlet avtalen om internett, tv og telefoni, organiserer komprimatorbil, Lørenparken, bomiljøvekteren og diverse sosiale arrangement. Innenfor Velforeningens ansvarsområde er parkdriften, snøbrøyting, strøing og feiing av gangveier i og rundt parken, vedlikehold av lekeapparatene, enkelte parkeringsplasser samt bommen. Velforeningen tar tak i saker som angår alle i området som blant annet å skrive tilsvar på vegne av beboerne til planforslag for nabotomter, omlegging av veier, søppelhåndtering på området etc.

Vi har skrevet litt om arbeidet som gjøres her: http://www.lorenparken.no/hva-gjor-loren-velforening/

Velforeningen driftes på følgende midler: medlemskontigent, inntekter fra parkeringsplasser enkelte steder, samt inntekter fra bommen.

Velforenings hjemmeside finner du tilgang til gjennom www.loren.no

Vi minner også om at parken har egne ordensregler som du finner her: Ordensregler parken

Permalink.

View category→

Styret

Hvordan kontakter jeg styret?

Du kontakter styret fortrinnsvis via kontaktskjema.

Du kan også kontakte oss ved å sende en epost til styret[at]lorenparken.no

Dersom henvendelsen gjelder bråk/støy eller ubehagelige opplevelser på kvelds- og nattestid, anbefales det å kontakte bomiljøvekteren direkte på følgende nr: 22971070

Permalink.

Jeg vil leie ut boligen min

Det er mulig å leie ut boligen sin i sameiet. Vi ønsker imidlertid å bli informert om dette, samtidig som Sebra Forvaltning informeres slik at de kan føre oppdaterte beboerlister.

Styret forutsetter at det innhentes grundige referanser for beboerne, og at det velges kandidater som er egnet til å bo i et boligsameie hvor man bor såpass tett.

Primært ønsker vi at det bor personer her over lengre tid, og ikke kollektiv med mange studenter. Dette har også sammenheng med at vi er i et boligområde med mange barnefamilier og at festbråk og lignende ikke er ønskelig.

Det er eiers ansvar å videreformidle både eksisterende vedtekter og husordensregler til leietakerne, se til at de har postkasseskilt i tråd med retningslinjene i sameiet og at de forholder seg til reglene for søppelhåndtering. Det er viktig for oss at de som til enhver tid bor i sameiet, føler tilstrekkelig eierskap til boligmassen, boligen og boligområdet og at de bidrar til å skape et godt bomiljø.

Meld fra hvem som skal betale regningen for strøm,varmtvann og fjernvarme avlesning til Inergi, se punktet under om eierskifte for kontaktinformasjon.

Som eier anbefaler vi at du holder deg oppdatert via RSS tjenesten her på hjemmesiden.

Dersom det mot formodning skal oppstå problemer med leietakere, vil eier bli kontaktet direkte av styret. Eier anmodes videre om å videreformidle henvendelsene direkte til leietaker.

Permalink.

Jeg vil leie ut garasjeplassen min

Dette står du fritt til å gjøre og det er ikke nødvendig å gi beskjed til styret i sameiet om dette. Dette blir et privat leieforhold mellom deg og din leietaker som du selv har ansvar for, og styret holdes derfor utenfor dette.

Permalink.

Kan jeg bytte strømleverandør?

Dette er dessverre foreløpig ikke mulig for den enkelte beboer. Sameiet er per i dag fellesmålt og har en bedriftsavtale med Hafslund.

 

 

Permalink.

Jeg har spørsmål om faktura/felleskostnader

Da kontakter du sameiets forvaltning, Sebra Forvaltning AS. Kontaktinformasjon til dem er følgende:

Sebra Forvaltning

Gladengveien 1, 0661 Oslo

Tlf 23 89 10 20 (regnskapssenter)

Epost: post@sebraforvaltning.no

Permalink.

Hvor er styrerommet?

Innenfor søppelrommet i blokk 1(blokken nærmest Lørenveien)

Permalink.

View category→

Garasje

Feilmelding telefonstyrt portåpnersystem

Merk følgende som må være oppfylt før det fungerer.

1. En må være registrert bruker av telefonstyrt åpning.
2. Bekreftelse e.post fra Lørenparken parkering as med veiledning.
3. Det kan kun være to nummer registrert pr. p-plass.
4. Sjekk at +47 er lagt til telefon nr. til garasjeport.
5. Skru av «ring igjen ved opptatt på telefon.
6. Telefon styret åpning virker ikke om en harskjult nummer eller hemmelig nummer.

Permalink.

Leie av garasjeplass?

– Kontakt Selvaag Eiendom eller sett opp oppslag på informasjonstavle

– Garasjen eies ikke av sameiet, men Lørenparken Parkering AS, se egen side: http://www.lorenparken.no/lorenparken-parkering-as

Permalink.

Hvilken nøkkel bruker jeg til å åpne garasjen?

Selvaag Parkering AS har installert en ytre port til garasjeanlegget i Kanonhallveien.

Porten blir styrt av en nøkkelbryter montert ved innkjøringen til garasjeanlegget, og ved snortrekk ved utkjøringen av garasjeanlegget.

Nøkkel til nøkkelbryteren er den samme som til dørene til sameiets fellesanlegg. Sameiet har rekvisisjonsrett, og håndterer etterbestillinger.

Permalink.

Automatisk portåpnersystem til garasjen

Sameiet har telefonstyrt portåpnersystem.

Mer informasjon om dette finner du her: http://www.lorenparken.no/lorenparken-parkering-as/automatisk-portapner/

 

Permalink.

Hvordan fungerer gjesteparkering?

Gjesteparkeringsplasser er på anviste plasser i den ytterste garasjen. Betalingsautomat er plassert i ytterste del av garasjen, Q-Park er ansvarlig parkeringsselskap. Merk at plassene for gjesteparkering pr. d.d. ikke er de som er rett ved siden av betalingsautomaten!

Porten vil normalt være låst. Gjester må låses inn av noen med tilgang.

Dersom du skulle være uheldig å få bot, er dette et privat anliggende du må ta direkte med Q-park og som styret ikke har noe med. En evt. klage kan registreres på Q-parks hjemmeside som du finner her: https://horizon.gothiagroup.com/HorizonParkingSchema/ComplaintForm.aspx?ID_Language=1&Orgnr_Klient=946359106

Permalink.

View category→

Teknisk

Vedlikehold av rekkverk og skillevegger

Vedlikhold av rekkverk og skillevegger på balkonger
Arealer som er underlagt en sameiers eksklusive bruksrett, slik som balkonger tilhørende den enkelte leilighet, er innenfor den enkelte sameiers vedlikeholdsansvar.Styret har besluttet at beboere som har råtne rekkverk må ta ansvar for å bytte disse selv. Styret har kjøpt inn håndløpere som kan kjøpes av styret. Ta kontakt pr mail for bestilling.Håndløperne bør vedlikeholdes jevnlig. Styret anbefaler vasking og pussing med sandpapir. Håndløperne beises med beis type Trebitt 676 Tjærebrun fra Jotun.

Når det gjelder skillevegger mellom leiligheter på bakkeplan og på balkonger, anbefaler vi at disse vaskes godt og deretter oljes. Vi ser helst at disse oljes med Jotun Benar (som dere også får hos Buer), da det er denne oljen vi bruker på blomsterkasser og benker på bakkeplan. Igjen er dette ønskelig for et enhetlig utseende. Vi ser også helst at de av dere som har laget blomsterkasser eller stilt opp skillevegger på bakkeplan og oppover i etasjene, velger samme farge som dette-  da vil sameiet se mye penere og mer enhetlig ut!

Permalink.

Når kommer avregningen for akontofakturert strøm og varmt vann?

Avregningen for akonto-belastede kostnader skal i henhold til sameiets avtale med Techem fremlegges for sameiets forvaltning innen 1.april. Dette innebærer at du som beboer vil få denne noe senere, da Sebra forvaltning må sende ut faktura til hver enkelt beboer.

Permalink.

Jeg har mistet varmen i baderomsgulvet og radiatorene

I slike tilfelle er det fint om du tar kontakt med styret, slik at det kan sjekkes om det er noe feil på felles anlegg. Dersom det ikke foreligger feil på felles anlegg, er dette et privat anliggende du selv må ta ansvar for. I noen tilfelle kan det være nødvendig for deg å tilkalle rørlegger. Styret har under også listet opp et forslag til justeringer du kan forsøke på egenhånd.

Styret kan anbefale Oras Oslo som sameiet har serviceavtale med og som er litt kjent hos oss. Vår kontaktperson der er Ole Røsholm.

Vi vil også gjøre oppmerksom på at temperaturen reguleres av utetemperaturen. Dette innebærer at når utetemperaturen stiger, vil temperaturen på radiatorer og baderomsgulv reguleres etter dette (dvs. at man ikke vil kjenne den intense varmen man tidligere har kjent ved å ta på radiatoren). Det skal likevel være mulig å få god varme i leiligheten til enhver tid.

Det er også lagt ut nyttig informasjon om dette temaet her: http://www.lorenparken.no/teknisk/fjernvarmeradiatorer/

 

Permalink.

Jeg ønsker å bytte blandebatteri på kjøkkenet eller på badet

Enhver beboer står selvsagt fritt til slike endringer. Vi ønsker imidlertid at dette utføres av fagpersonell og at det benyttes blandebatterier av god kvalitet.

Vi har dessverre opplevd at et bytte av blandebatteri i én leilighet har medført at alle leiligheter i etasjene under og over, har vært uten varmt vann. I den konkrete saken var det mye arbeid å finne ut hvilken leilighet som sperret for at øvrige leiligheter fikk varmt vann, og styret ønsker derfor at beboere som bytter blandebatteri gir beskjed om dette i den grad det lar seg gjøre.

Det er fullt mulig å kontakte Oras som holder til ved Frydenberg, for bistand ved dette.

Permalink.

Hvor lange skruer kan jeg bruke i veggene uten å treffe rør?

Vegger: 
Type/tykkelse kledning på innvendige lettvegger:
I kjøkken (på lettvegger med innredning mot bad): 2 lag 13 mm gips.
I kjøkken (på lettvegger med innredning mot kott): 1 lag 13 mm gips.
I kjøkken (på lettvegger med innredning mot WC): 2 lag 13 mm gips.
Yttervegger mot balkongside og svalgangside er kledd innvendig med 1 lag 13 mm gips.
Ved oppheng/innfesting i lettvegger skal skruer/spiker gå maks. 5 mm forbi platekledningens bakside for å unngå kontakt med elektriske ledninger og vannledninger.
Lyd- og brannskillende vegger mellom leiligheter er utført i 200 mm armert betong.
Ved oppheng/innfesting i betongvegger er maks boredybde 40 mm for å unngå kontakt med elektriske ledninger.

Permalink.

Hvordan renser jeg sluket på badet?

Dette er en vedlikeholdsoppgave som tilligger deg som beboer og som må utføres minimum to ganger årlig.

Det gjøres slik:

Joti sluk

IMAG3328_1
Joti sluk er montert i baderom.
Sluket kan renses når risten er fjernet. Vipp opp med skrutrekker. Rør ikke den hvite
klemringen med seks skruer. Utløpet kan renses etter at vannlåsen er fjernet. Vannlåstrakt (7)
trekkes enklest opp ved å ta tak i oppvippbart håndtak og løfte i dette. Vannlåskoppen (9)
trekkes rett opp. Montering i motsatt rekkefølge. Vær nøye med at vannlåstrakten med gummiring kommer riktig på plass. Fukt gummiringen med vann, plassér trakten som vist på  figur 3 med ribben rett mot bakre skrue og trykk ned – først i bakkant deretter rundt – til det
stopper.

Permalink.

Boring og skruing på badet

I våtrom (bad) er det smøremembran på gulv og vegger. Membranen ligger rett bak flisene. Ved boring/hulltaking i gulv/vegg vil membranen punkteres. Hulltaking i våtrommets våtsoner skjer på eget ansvar, og garantien vil bortfalle dersom skader på våtrom skyldes slik hulltaking.
Boring og skruing på bad.
Ved boring og skruing vil membran perforeres og derved gi muligheter for vannskader. All  boring og skruing i vegger forplikter kunde til å sørge for tetting i h. t. anbefalinger i
våtromsnormen. Det brukes først et flisbor, deretter et bor for å skru gjennom stålplaten som er bak flisen. Ved montering av dusjvegg er det viktig at veggen blir satt opp der det er forsterkning i veggen for dette (se tegning, utvendig). Det er også viktig å unngå å skru gjennom rør som er inntegnet på tegningene.

Større tegning og mer informasjon er tilgjengelig i heftet Generell info som du finner her: http://www.lorenparken.no/teknisk

IMAG3330

Permalink.

Jeg har problemer med ventilasjonen og kjøkkenviften

Dersom du opplever tekniske problemer med dette i din bolig, må du selv kontakte og bekoste bruk av elektriker/servicepersonell. Sameiets vaktmester utfører dessverre normalt ikke tjenester i den enkelte leilighet.

Hver boenhet har et eget aggregat og eier er således ansvarlig for vedlikehold av dette. Vi har anbefalt bruk av Rune Georg Herwig AS som har god erfaring med Flexit ventilasjonsanlegg og som også har utført service i noen av boligene her hos ossallerede. Rune Herwig kan nås på 930 90 100.

Permalink.

Jeg ønsker å pusse opp leiligheten, hva må jeg tenke på?

Du står fritt til å pusse opp boenheten din. Du må imidlertid forhøre deg med styret, dersom oppussingen innebærer riving av vegger. Dette av hensyn til bygningskonstruksjonen for øvrig.

Dersom du skal bytte blandebatteri, det være seg på bad eller kjøkken, ønsker vi å bli gjort kjent med dette. Vi har opplevd at det oppstår problemer med varmtvanntilførsel i en bolig når en annen bytter blandebatteri. Dette har noe med oppbyggingen av røropplegget å gjøre, og bytte av blandebatteri må derfor gjøres i samråd med rørlegger. Det bør også brukes gode produkter.

Du bør også rette deg etter anvisninger for skruing/boring og lengde på skruer, for å hindre rørbrudd o.l. i bygningskroppen. Informasjon om dette finner du under «teknisk» på «ofte stilte spørsmål».  Dersom oppussingen innebærer bytting av blandebatteri på bad eller kjøkken, ønsker styret å ha beskjed om dette. Les mer om årsaken til dette under «teknisk» på «ofte stilte spørsmål».

Aktiviteter som medfører støy for naboer, som boring, saging, evt. skruing utføres i tidsrommet angitt i husordensreglenes pkt 4.3. Gjeldende husordensregler finner du her: http://www.lorenparken.no/wp/wp-content/uploads/2012/07/Husordensregler-av-24.-mars-2015.pdf

Permalink.

Hva er kontaktdata til vaktmester?

Alle henvendelser som omfattes av vaktmesteravtalen skal gå via styret, styret@lorenparken.no. Her kan man altså melde ifra om manglende lys, tette søppelnedkast, fulle søppeldunker ute, ødelagte dørlåser på ytterdører eller lignende. Vi setter pris på at flere av dere er flinke til å hjelpe oss med å vedlikeholde boligmassen og området rundt oss!

Dersom det unntaksvis er fare for skade på bygninger eller eiendom, og man har behov for umiddelbar hjelp – da kan den enkelte beboer kontakte vår 24t tjeneste hos Bygårdsservice AS på telefon 905 20 631 (OBS: sameiet belastes for bruk av denne tjenesten). ”Fare” i denne sammenheng må ikke forveksles med nød – da skal man selvfølgelig kontakte nødetatene direkte; Brann 110 – Politi 112 – Ambulanse 113.

Les mer om avtalen her: http://www.lorenparken.no/ny-vaktmesteravtale/

 

Permalink.

Telefonnummer til Selvaag kundeservice og reklamasjoner?

Tlf: 23 13 75 13 til Selvaag Kundeservice.

Ønsker du å gjøre gjeldende feil og mangler ved din bolig som en reklamasjon overfor Selvaag, anbefales det å gjøre denne gjeldende skriftlig på følgende e-post : reklamasjoner.selvaagbygg@betonmast.no

Permalink.

Jeg trenger nytt postkasseskilt

Alle postkasseskilt skal se like ut. Du står fritt til å velge hvor du vil kjøpe dette, så lenge utseende blir som angitt under. Du kan bl. a. bestille et postkasseskilt i korrekt størrelse her: http://skiltbutikken.posten.no/variants/109

Merk at du på posten må bestille «Stort postkasseskilt» for at det skal passe i våre postkasser. Dette trenger du ikke å lime fast, men kan bare plassers i skiltholderen på kassen din. Fargen på skiltet skal være hvit. 

Skiltet skal ha nummer i venstre hjørne, mellomrom og så navnene i senter.

Postkasseskilt standard

Permalink.

Jeg ønsker å endre navnet på ringeklokkelisten

Sameiets callingannlegg inneholder ikke lenger navn, det vises kun adresse på leiligheten.

Dersom du ønsker å få oppdatert navn på listen som henger ved callingannlegget, sender du en e-post via kontaktskjema til styret. Det kan ta noe tid før listen blir oppdatert, vi ber om tålmodighet. Listene oppdateres ikke automatisk i takt med utflytt/innflytt.

Permalink.

Kjøp av ekstra nøkkel til fellesdører / systemnøkkel?

Trenger du ny nøkkel, kontakter du vår nøkkelansvarlig i styret.

– Kontakt Henrik Vorkinn på følgende e-post: styret@lorenparken.no

Prisen for én systemnøkkel er kr 375,- . Betaling skjer via innbetaling på konto, slik at styret unngår å håndtere kontanter. Det presiseres at sameiet ikke tjener noe på nøkkelsalget, men at kostnaden er den reelle prisen for nøkkelen.

– Nøkler til egen leilighet kopierer man selv.

Permalink.

Jeg vil bestille markise på veranda/terrassen.

Permalink.

Nytt dekke på verandaen eller uteområdet?

– Send en søknad til styret med informasjon. Søknaden må godkjennes av styret, før eventuell endring kan skje. Dette er regulert i vedtektene for ytterligere informasjon.

Permalink.

Når deles det ut filter til ventilasjonssystemet?

– Det deles ut filter 2 ganger i året, rundt mai og november. Oppslag kommer her på nettsidene og på oppslagstavlene.

– Filter bør skiftes ofte. Hvorfor og hvordan bytte filter

Permalink.

Callinganlegget fungerer ikke

En quickfiks er å prøve å skifte plass på den svarte vrideren under telefonen

Hvis det fremdeles ikke virker som det skal, ta kontakt med driftsentralen, evt. Phono Elektro direkte, da disse er leverandør av callingannlegget. Det bemerkes at vedlikehold/service på callingapparat i eieres leilighet, er eiers ansvar. Kostnader knyttet til dette belastes derfor eier direkte.

Phono Elektro: 2250 8700

E-post: post@phono.no

www.phono.no

 

Permalink.

View category→

Finner du ikke svaret du trengte, eller har du et forslag til en ny FAQ, benytt vårt kontaktskjema.