Hva er internettkostnaden på felleskostnadene?

Flere får dekket internett av arbeidsgiver. Vi har derfor bedt Viken Fiber om å lage et dokument som angir internettkostnadene. Dette finner du nederst  her.

For øvrig er det slik at alle seksjonseiere i Lørenparken betaler 399,- pr. mnd. for TV og Internett, og kan velge innhold ihht. vedlagte avtale. Oppgradering utover dette, og dokumentasjon av utgifter til internett må den enkelte ta direkte med Vikenfiber.

Dersom  du i tillegg trenger utskrift av egne faktura på felleskostnader (og du har avtalegiro), må du ta kontakt med sameiets forretningsfører, Sebra Forvaltning.

Lørenparken internett

Fellesavtale Altibox Flex

Jeg har spørsmål om faktura/felleskostnader

Styret kan ikke hjelpe deg med dette. Du må selv kontakte sameiets forvaltning direkte, Sebra Forvaltning AS. Kontaktinformasjon til dem er følgende:

Sebra Forvaltning

Gladengveien 1, 0661 Oslo

Tlf 23 89 10 20 (regnskapssenter)

Epost: post@sebraforvaltning.no

Kan jeg bytte strømleverandør?

Fra mars 2023 har sameiet avsluttet fellesmålingen av strøm og hver bolig har fått installert en ny AMS-måler. Dette innebærer at du kan velge din egen strømleverandør.

Når du kontakter en strømleverandør, må du ha målernummeret ditt klart. Dette finner du på selve strømmåleren i sikringsskapet ditt, et lengre tall som står ved QR-koden.

Merk at din strømregning nå vil bestå av to poster: En post for selve strømforbruket, og en post for nettleie.

Nettleieleverandøren kan du ikke bytte, dette vil for hele sameiet være Elvia.

 

 

Jeg vil leie ut boligen min

Det er mulig å leie ut boligen sin i sameiet. Vi ønsker imidlertid å bli informert om dette, samtidig som Sebra Forvaltning informeres slik at de kan føre oppdaterte beboerlister.

Styret forutsetter at det innhentes grundige referanser for beboerne, og at det velges kandidater som er egnet til å bo i et boligsameie hvor man bor såpass tett.

Primært ønsker vi at det bor personer her over lengre tid, og ikke kollektiv med mange studenter. Dette har også sammenheng med at vi er i et boligområde med mange barnefamilier og at festbråk og lignende ikke er ønskelig.

Det er eiers ansvar å videreformidle både eksisterende vedtekter og husordensregler til leietakerne på et språk leietakerne forstår, se til at de har postkasseskilt i tråd med retningslinjene i sameiet og at de forholder seg til reglene for søppelhåndtering. Det er viktig for oss at de som til enhver tid bor i sameiet, føler tilstrekkelig eierskap til boligmassen, boligen og boligområdet og at de bidrar til å skape et godt bomiljø.

Meld fra hvem som skal betale regningen for varmtvann og fjernvarme avlesning til Techem, se punktet under om eierskifte for kontaktinformasjon.

Som eier anbefaler vi at du holder deg oppdatert via RSS tjenesten her på hjemmesiden.

Dersom det mot formodning skal oppstå problemer med leietakere, vil eier bli kontaktet direkte av styret. Eier anmodes videre om å videreformidle henvendelsene direkte til leietaker.

Hvordan kontakter jeg styret?

Du kontakter styret fortrinnsvis via kontaktskjema.

Du kan også kontakte oss ved å sende en epost til styret[at]lorenparken.no

Dersom henvendelsen gjelder bråk/støy eller ubehagelige opplevelser på kvelds- og nattestid, anbefales det å kontakte bomiljøvekteren direkte på følgende nr: 22971070